Social Media Case Studies・ソーシャルメディア ケーススタディ

I presented 2011 Social Media campaigns to my global team on a weekly basis.

2011年に行われたソーシャルメディア・キャンペーンについて、グローバルチーム向けのプレゼンテーションを週に1度行いました。

Here are some of my favourite campaigns ・ 特に気に入っているキャンペーン:

Decoded Jay-Z with Bing

Jay-Z’s biography, “Decoded” campaign won integrated Grand Prix and Titanium awards at 2010 Cannes.
In cooperation with Bing search engine, the campaign enhanced brand awareness for both Jay-Z’s “Decoded” book release and to leverage BING search usage from their Google, Yahoo and MSN competitors.

Jay-Zの自伝『Decoded』のキャンペーンは2010年カンヌ国際広告賞のグランプリ、またチタン・ライオン賞を受賞。

検索エンジンのBingと共に行われたこのキャンペーンは『Decoded』のリリースについての認知度を上げたのはもちろんのこと、Google、Yahoo、MSNと強力なライバルが存在するBingの認知度、および使用頻度を上げることに成功しています。

Obama Political Elections・オバマ大統領 選挙運動


The Real Cost of Social Mediaソーシャルメディアの真のコスト

Old Spice – Case Study・デオドラント Old Spiceのケーススタディ

Ikea “Tag It” – Case Study IKEA “Tag-It” (タグ付けして)ケーススタディ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s